(EN) "These two drawings arise from a personal reflection on...
“These two drawings arise from a personal reflection on the difficulty, nowadays, of giving continuity to long-lasting interpersonal relationships, of whatever nature they may be: love, friendship, affection.
We are in search of a powerful and captivating feeling that – like a wave – overwhelms the heart, harmoniously filling in the empty spaces, without edges or drops. The beauty of a silhouette that fits perfectly into our shortcomings, completing us.
Hence the first print: balanced, full, that fits perfectly into the soft shapes of the two elements that compose it.
However, it is natural that time changes our shapes: what was once a perfect whole then slowly starts to become angular, no longer fitting into our new spaces, creating cracks and eventually breaking.
The modern tendency is to treat sentimental relationships with a ‘consumerist’ nature: once the gear is broken we throw everything away to buy a new one.
Hence the choice of Kintsugi: an ancient Japanese technique of repairing what is broken using gold. The fractures are not hidden but, on the contrary, are exalted as they emphasize how a repaired object can show both fragility and the strength to resist, giving new life and increasing the value of something that was to be thrown away, turning it into a work of art.
The second print therefore comes to the conclusion of my reflection, which is not meant to be the solution, but rather the second chapter of an experience that without the first part would have no foundation, which is why I decided to print both.
In my vision these two representations are to be seen as one: a journey that starts from overwhelming and impulsive love which – passing through experience – finds a higher, unique and personal feeling, like a work of art.”
Mambo
(IT) "Questi due disegni nascono da una riflessione personale riguardo...
“Questi due disegni nascono da una riflessione personale riguardo la difficoltà, al giorno d’oggi, di dare continuità ai rapporti interpersonali di lunga durata, di qualunque natura essi siano: amore, amicizia, affetto.
Siamo alla ricerca di un sentimento potente e avvolgente che, come un’onda, travolga il cuore riempiendo in maniera armonica gli spazi vuoti, senza spigoli né dislivelli. La bellezza di una sagoma che si incastra perfettamente nelle nostre mancanze, completandosi.
Da qui la prima stampa: bilanciata, piena, si incastra alla perfezione seguendo le forme morbide dei due elementi che la compongono.
È naturale però che il tempo modifichi le nostre forme, e ciò che prima era l’insieme perfetto poi inizia pian piano a diventare spigoloso, a non incastrarsi più nei nostri nuovi spazi, creando crepe e infine rompendosi.
La tendenza moderna è quella di trattare le relazioni sentimentali con un’indole “consumistica”: una volta rotto l’ingranaggio buttiamo via tutto per comprarne uno nuovo. Da qui la scelta del Kintsugi: antica tecnica giapponese di riparare ciò che si è rotto usando l’oro. Le fratture non vengono nascoste ma, al contrario, si esaltano, poiché sottolineano come un oggetto riparato riesca a mostrare tanto la fragilità quanto la forza di resistere, ridando nuova vita ed accrescendo il valore di una cosa che era da buttare, trasformandola in un’opera d’arte.
La seconda stampa arriva quindi alla conclusione della mia riflessione che però non vuole essere la soluzione, bensì il secondo capitolo di un’esperienza che senza la prima parte non avrebbe fondamenta, per questo ho deciso di stamparle entrambe.
Nella mia visione queste due rappresentazioni sono da vedersi come una cosa sola, un percorso che parte dall’amore travolgente e impulsivo che, passando tramite l’esperienza, trova un sentimento più alto, unico e personale, come un’opera d’arte.”
Mambo
(EN) "These two drawings arise from a personal reflection on...
“These two drawings arise from a personal reflection on the difficulty, nowadays, of giving continuity to long-lasting interpersonal relationships, of whatever nature they may be: love, friendship, affection.
We are in search of a powerful and captivating feeling that – like a wave – overwhelms the heart, harmoniously filling in the empty spaces, without edges or drops. The beauty of a silhouette that fits perfectly into our shortcomings, completing us.
Hence the first print: balanced, full, that fits perfectly into the soft shapes of the two elements that compose it.
However, it is natural that time changes our shapes: what was once a perfect whole then slowly starts to become angular, no longer fitting into our new spaces, creating cracks and eventually breaking.
The modern tendency is to treat sentimental relationships with a ‘consumerist’ nature: once the gear is broken we throw everything away to buy a new one.
Hence the choice of Kintsugi: an ancient Japanese technique of repairing what is broken using gold. The fractures are not hidden but, on the contrary, are exalted as they emphasize how a repaired object can show both fragility and the strength to resist, giving new life and increasing the value of something that was to be thrown away, turning it into a work of art.
The second print therefore comes to the conclusion of my reflection, which is not meant to be the solution, but rather the second chapter of an experience that without the first part would have no foundation, which is why I decided to print both.
In my vision these two representations are to be seen as one: a journey that starts from overwhelming and impulsive love which – passing through experience – finds a higher, unique and personal feeling, like a work of art.”
Mambo
(IT) "Questi due disegni nascono da una riflessione personale riguardo...
“Questi due disegni nascono da una riflessione personale riguardo la difficoltà, al giorno d’oggi, di dare continuità ai rapporti interpersonali di lunga durata, di qualunque natura essi siano: amore, amicizia, affetto.
Siamo alla ricerca di un sentimento potente e avvolgente che, come un’onda, travolga il cuore riempiendo in maniera armonica gli spazi vuoti, senza spigoli né dislivelli. La bellezza di una sagoma che si incastra perfettamente nelle nostre mancanze, completandosi.
Da qui la prima stampa: bilanciata, piena, si incastra alla perfezione seguendo le forme morbide dei due elementi che la compongono.
È naturale però che il tempo modifichi le nostre forme, e ciò che prima era l’insieme perfetto poi inizia pian piano a diventare spigoloso, a non incastrarsi più nei nostri nuovi spazi, creando crepe e infine rompendosi.
La tendenza moderna è quella di trattare le relazioni sentimentali con un’indole “consumistica”: una volta rotto l’ingranaggio buttiamo via tutto per comprarne uno nuovo. Da qui la scelta del Kintsugi: antica tecnica giapponese di riparare ciò che si è rotto usando l’oro. Le fratture non vengono nascoste ma, al contrario, si esaltano, poiché sottolineano come un oggetto riparato riesca a mostrare tanto la fragilità quanto la forza di resistere, ridando nuova vita ed accrescendo il valore di una cosa che era da buttare, trasformandola in un’opera d’arte.
La seconda stampa arriva quindi alla conclusione della mia riflessione che però non vuole essere la soluzione, bensì il secondo capitolo di un’esperienza che senza la prima parte non avrebbe fondamenta, per questo ho deciso di stamparle entrambe.
Nella mia visione queste due rappresentazioni sono da vedersi come una cosa sola, un percorso che parte dall’amore travolgente e impulsivo che, passando tramite l’esperienza, trova un sentimento più alto, unico e personale, come un’opera d’arte.”
Mambo